Fordyb dig i:

fredag den 8. februar 2013

Så er det i gang!!!

Inden jul satte jeg gang i et pilotprojekt til Garn til Grænsen igang og nu er det endelig blevet en realitet at projektet kommer rigtigt op og kører!!!
Vi starter tirsdag d. 12 kl 18.30-21.00 og alle er velkomne!!!

For lige at give en kort forklaring er Garn til grænsen et integrations projekt i for kvinder med udgangspunkt i håndarbejde. 
 
 
 
Jeg kom på ideen da jeg var på ferie for efterhånden lang tid siden, hvor jeg havde mit hækletøj med. Jeg opdagede at det at sidde med håndarbejde skabte en masse kontakt til en masse forskellige mennesker. Jeg fik snakket hækling på både dansk, engelske og håndtegn, med både flypersonale, hotelgæster, lokale og hotelpersonale og tænkte at "det her kunne jeg bruge til noget"


Og nu er det så endelig blevet en realitet!!! 
Hver anden tirsdag (ulige uger) kan alle der har lyst komme til en ganske gratis hyggelig aften i håndarbejdets og integrationens tegn. Vi har fået lov til at være på birkebjerg centeret 9 i Næstved, hvor vi kan sidde og arbejde og snakke.
 
Vi starter tirsdag d. 12. februar kl 18.30-21.00
Jeg kommer med kage, en stor kasse med garn man kan arbejde med, strikkepinde og hæklenåle til at låne hvis man ikke har selv -og så er det ellers bare at hygge og snakke der ud af.
Hvis det er noget for dig (og evt. en ven, alle er velkomne) så giv mig besked, så jeg ved hvor stor en kage jeg skal bage...

8 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig god idé. Hvor er det henne? Bare sådan ca

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i Birkebjerg centeret i Næstved. det er en offentlig bygning (jeg tror det er et plejehjem, men er ikke helt sikker)
      Det ligger ude ved Syplejeskolen.

      Slet
  2. Åh det lyder altså bare så hyggeligt!
    Hvis jeg bare havde kørekort, så var det lidt nemmere at deltage på hverdage :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan ske jeg skal tage op til overvejelse at lave et lørdags arrangement en enkelt gang eller to...
      Så er der mulighed for at du kunne komme med...

      Slet
  3. Det lyder mægtig hyggeligt og jeg er sikker på, at det vil blive vellykket.
    Rigtig god held med det hele, ønskes her fra Jylland :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak!!! Håber også at det bliver en god aften.

      Slet
  4. Rigtig god ide og initiativ! Jeg støtter klart op om et eventuelt lørdagsarrangement :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ;o)
      Hvor er det dejligt at høre.
      Vi havde første gang i dag og vendte ideen med et lørdagsarrangement med de andre frivillige, som også var med på ideen, så det skal nok blive en realitet
      - men nok først når vi lige er komet ordentligt i gang!

      Slet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.