Fordyb dig i:

tirsdag den 10. juli 2012

Slangen i papadiset

I mit tilfælde er det ikke en slange, men derimod noget der ligner en million bladlus, der forstyrre mit lille paradis i haven.
Jeg er vild med den overflod af farve der er i mine valmuer for tiden, men jeg er desværre ikke den eneste der følger sig draget af det pink tæppe af blomster.



 Bladlusene mæsker sig bare i mine blomster. Især mine ribs, solbær og georginer er blevet angrebet.
Jeg har virkelig prøvet alle gode råd jeg har kunne finde, sprøjte dem af med vand, sæbevand, ajax vand, vand med brunsæbe og husholdningssprit, men lige lidt hjalp det.
Og selvom jeg egentlig er imod det, er jeg nu tyet til gift, for at få bugt med lusene. 
Øv øv øv..


Men helt ærligt, det er da bare for klamt at have de her i sine blomster.
Så det har bare at virke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.