Fordyb dig i:

tirsdag den 19. marts 2013

Den armne sprutte.

-Eller ingen arme ingen kage...
Uanset hvad jeg kalder indlægget her er problemet det samme.
Jeg kan simpelthen ikke få de %¤&¤%@§ (der bliver talt Haddock lige nu) arme til at sno sig ordentligt.
Jeg ved at jeg bare skal hækle lige ud og så tilbage igen, men det snor bare ikke ordentligt. 
Mon jeg hækler for løst eller for fast?
Jeg bruger bomulds gran på en nål nr. 3

Men altså sprutterne (og en lille vandmand) se sådan her ud uden armene.


Jeg har en veninde der højst sandsynligt føder for tidligt, 
så hun har bestilt et sprutte til den lille dreng.


Nu skal jeg bare have nogle arme på dem, ellers går ideen lidt af det.
Heldigvis skal jeg hjem til moar i påsken, hun er jo nærmest alvidende når det kommer til hækling og har lovet at hjælpe.


Fortsat god dag herfra.

12 kommentarer:

  1. Jeg har ingen anelse om hvad problemet er... Men jeg synes de tegner til at blive rigtig gode ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak.
      Jeg må bare vente til mutti kan hjælpe og ellers prøve mig frem ;o)

      Slet
  2. Har ikke selv prøvet at lave dem - endnu, men har læst et sted, at man skulle hækle løst den ene vej og stramt den anden vej. Synes et eller andet sted, at det også giver god mening - håber det hjælper.
    Super fine er de i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak.
      Ja, det lyder faktisk meget logisk.
      Det må jeg forsøge. Tak for tippet...

      Slet
  3. Den ser fin ud og mon ikke det lykkes;0)

    Og fedt at din veninde allerede har bestilt en men der er jo indsamling igang til alle afdelinger på hospitalerne!!

    Se gerne hjemmesiden
    Www.spruttegruppen.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har godt set den. Det er bare så fint et initiativ!
      Har også et par sprutter til at sende den retning (når de også får arme)
      Tror bare hun vil være på den sikre side.
      F

      Slet
  4. Hej Kristina.

    Jeg havde samme problem i starten, men hvis du hækler 3 fastmasker i hver maske på tilbagevejen så snor de sig noget så fint :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er jo genialt. Tusinde tak!!!
      Super.

      Slet
    2. Jeg hæklede også tre fm i hver maske på tilbagevejen - det fungerede fint for mig!
      De bliver fine dine sprutter!

      Slet
  5. Som så mange andre siger er hemmeligheden at hækle flere fm i hver m på vejen tilbage

    SvarSlet
  6. Ups. Det kan godt være at jeg er "nærmest alvidende med hækling ", men tydeligvis også ved at være aldrene. Der skal mindst to fastmasker i hver maske på tilbage vejen......................... Ups Ups

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe... Man lærer noget hver dag.
      Ellers havde du/vi nok regnet det ud, når vi sad med det ;o)

      Slet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.