Fordyb dig i:

mandag den 25. august 2014

Et nyt projekt.

Jeg har jo fået afsluttet det første af mine to tæpper der er planlagt til Ham i hulen, så nu er jeg i fuld gang med tæppe nr. 2

Og skal jeg sige det selv, bliver det virkelig godt.

Det bliver, ligesom det andet, hæklet i ren merino uld, så det kan varme lidt i efterårs kulden.

Mønsteret er fra garnstudio, hvor jeg faktisk også har købt garnet. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg følger det til punkt og prikke, men det fungere alligevel synes jeg. Jeg er altså ikke en ørn til det der med, at skulle følge et mønster. Det ender altid med, at jeg laver tilføjelser eller undlader et eller andet, men pyt, når bare resultatet bliver som jeg gerne vil.

Farvesammensætningen og størrelsen på striberne tager jeg efterhånden. Jeg har farverne blå, grøn, hvid, grå og turkis og så prøver jeg bare, at hækle med det er der falder mig ind.

Det er faktisk ikke så let, som det lige lyder. Det er første gang jeg kaster mig ud i sådan noget, uden at have en fast farve skala på forhånd, men indtil nu er jeg meget tilfreds.

Det var lige hvad jeg gerne ville vise i dag.

Fortsat god dag herfra

 

2 kommentarer:

  1. Du får lavet sådan nogle lækre sager til den lille fyr...

    Dejligt :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Håber at have en hel lille hær af hæklede ting klar til ham, når han melder sin ankomst :-)

      Slet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.