Fordyb dig i:

mandag den 4. august 2014

Sy sjov.

Jeg har lige været afsted til Gotland med min bonusmor, min søster og hendes to små børn.

Som altid har jeg haft mit hækletøj med mig, så jeg kunne hygge lidt med det, i rolige stunde. Det skabte stor nysgerrighed hos den ældste, Frederikke, på snart 3 år. Hun fik en stoppenål med med lidt garn i og så "hjalp" hun Moster. Snoren blev viklet om alt muligt, tæer, fingre, dørhåndtag og meget andet.

Men er var jo i virkeligheden ikke særlig sjovt. Jeg tænkte i hvertfald, at jeg kunne finde på noget bedre.

Så jeg har derfor lavet et lille sy-kit til Frede, så hun rigtig kan hjælpe Moster.

Jeg har lavet en bunke forskellige figurere i pap og lamineret dem, så de holder længere. Så er de også i sikkerhed hvis lillebror skulle få fat på dem - altså modstandsdygtige mod savl ;-)

Det er meget enkle figure i forskellige farver.

Alle hjørner er rundet og jeg har brugt en hulmaskine til at lave hullerne.

Nålen er en stoppenål uden spids og snoren kan tages af og sættes på de andre figure.

Jeg har lavet en lille "kuvert" til sy grejet. Det er ikke andet end to lamineringslommer med lidt garn som pynt, der er syet sammen.

Selvom det er meget enkelt lavet, glæder jeg mig helt vild til næste gang Frede skal "hjælpe" moster med at lave håndarbejde. Tror vi kommer til at hygge os.

Fortsat god dag herfra

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.