Fordyb dig i:

fredag den 8. august 2014

Opskrift på tæppekant.

 
Jeg fik en forespørgsel på, hvordan jeg har lavet kanten på tæppet til min kollega, der skal være mormor til november.

Så derfor har jeg forsøgt, at skrive ned hvad det er jeg har gjort.

1. Omg: Når du er færdig med dit tæppe laver du en omgang med fastmasker hele vejen rundt, som en base for din kant. I hjørnerne laver du 5 fm.

2. Omg: Hækl 1 stg i hver fm. på de lige stykker. I hjørnerne laver du 1 stg i 2 fm, 2 stg i næste fm og 1 stg 2 fm

3. Omg: *hækl 1 stg i 3 m, lav 3 lm, spring 1 m over, hækl 1 stg i 3 m, lav 3 lm, spring 1 m over* gentag hele vejen rundt. Der skal lidt gefühl til i hjørnerne, men det burde passe nogenlunde.

4. Omg. Hækl nu omkring dine rækker med luftmasker for, at lave "tungerne" . * lav 3 stg, 2 dob stg, 3 stg omkring første række med lm, 1 fm omkring næste række med lm* gentag hele vejen rundt.

Fm = fastmaske

Stg = stangmaske

Lm = luftmaske

Dob stg = dobbelt stangmasker

Jeg håber at det giver mening og kommer til at ende med at ligne kanten, bare nogenlunde.

Skriv endelig hvis du finder en fejl!

God fornøjelse og fortsat god dag herfra

 

 

 

 

 

4 kommentarer:

  1. Tak. Tusinde tak. Det vil jeg lige teste af i nærmeste fremtid - om jeg kan hitte ud af det. Rigtig sødt af dig at skrive opskriften. Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt så lidt! Jeg bliver bare så glad for at have lavet noget som, nogen synes er spændende. Du må endelig sige til, hvis der er fejl i eller hvis den er knudret at forstå.

      Slet
  2. Den er altså også bare fin! Tak for opskriften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih mange tak.
      Håber at den er til at finde rundt i.

      Slet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.