Fordyb dig i:

lørdag den 5. maj 2012

Et lille kig...

Det har slået mig at jeg ikke er særlig personlig her inde, i den forstand at jeg sjældent skriver rigtig om mig selv. Jeg ved ikke om det er noget jeg, som sådan, har tænkt mig at lave om på.
Jeg ser bloggen her som lidt af et fristed, hvor jeg er fri for noget af alt det bøvl der høre til, at være i den virkelige verden (for den kan altså til tider være bøvlet). 
Jeg kan faktisk godt lide at det er sådan, at mine to "verdener" er opdelt.
Men jeg vil alligevel lige give et lille kig ind i min "virkelige" verden.
 

Jeg blev i sommer færdig som lærer og var så heldig at få et barselsvikariat i januar.
Så lige nu er jeg klasselærer for en dejlig 1. klasse. Det er hårdt, at gå fra at være studerende, med vikar-arbejde og 4 praktikker bag sig, til at være lærer på fuldtid, med ansvaret for en 1.klasse. Der er godt nok meget man skal lære.
Men hold nu op hvor jeg nyder det. Selvom det først er nu, næsten 4 måneder inde i vikariatet at jeg ikke går kold på sofaen når jeg kommer hjem, ved jeg bare at jeg har "fundet min hylde".
Jeg elsker bare at lære fra mig. 
Billedet ovenover viser "mit" kateter. Jeg havde en dag en lille buket blomster med, som ungerne skulle tegne og helt uopfordret har eleverne så løbende fyldt op i vasen. Jeg synes at det giver klassen lidt liv og karakter og som billedkunstlærer, kan jeg jo også godt lidt at der er lidt lækkert for øjet. 
Det var lige et lille indblik i hverdagen.

Fortsat god dag herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.