Fordyb dig i:

torsdag den 11. oktober 2012

Garn til grænsen!!!

Så kan jeg løfte sløret for hvorfor der har været lidt stillle her inde de sidste par dage.
Det bliver et lidt "ordrigt" indlæg, men jeg håber at i vil læse med alligevel, for det er i en god sags tjeneste.
 
Jeg har nemlig arbejdet på højtryk på at få gang i mit projekt.
Projektet går i alt sin enkelthed ud på at skabe bro mellem kvinder med forskellig oprindelse og religion gennem håndarbejde.
 
Og nu er det altså lykkedes at få det igang. Sarah med bloggen Mimis Ego, som jeg har gået på seminariet med, har endda meldt sig som med-arrangør, så det er jo helt fantastisk, -hun har oven i købet fået et par gæste bloggere til at skrive på sin blog som reklame for arrangementet, blandt andet Line Maj der skriver i morgen!!!. 
Det skal ikke være en hemmelighed at hun har en del mere erfaring med håndarbejde og en noget større læserskare end jeg har, så det er bare så fedt at hun gider at være med!!!
 
 Nå, for lige at fortælle lidt om projektet:
Det bliver til at starte med to aftene/eftermiddage i november (d. 13. og 15.) hvor danske og herboende udenlandske kvinder mødes på en cafe i Næstved for at lave håndarbejde sammen.
 
Det er i samarbejde med organisationen der hedder Sam-X, der er en lille forening der er tilknyttet dansk flygtningehjælp. Det er Sam-X der står for kontakten til de udenlandske kvinder i området og så min og Saras opgave at finde de danske kvinder der kunen have lyst til at deltage.
Jeg er SÅ glad for at det er kommet i hus og håber virkelig at vi kan få lokket nogle håndarbejdsglade kvinder til at deltage (hold øje med bloggen for inden længe åbnes der for tilmelding) 
 
Jeg fik ideen på min rejse til Tyrkiet (som jeg har fortalt om her) 
Det var så vildt hvordan mit medbragte hækletøj virkelig skabte kontakt!
 
´Jeg er helt oppe og ringe over atd et kommer til at blive en realitet og håber virkelig at folk herinde vil bakke op omkring ideen
 
Fortsat god dag herfra.
 
 

2 kommentarer:

  1. Ej, hvor lyder det bare spændende, Kristina. :)
    Jeg glæder mig til at se hvad der sker! :D

    Ha' en goddag.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg synes også at det er vildt spændende...
    Og der er åbnet for tilmeldingerne nu...

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.