Fordyb dig i:

søndag den 21. oktober 2012

Hækling eller kaos!!!

Et hurtigt lille projekt med at skifte en dør, viste sig at være alt andet end lille og hurtigt.
Gudskelov er Kæresten murer, så det at hele entreen nærmest faldt ned i hovedet på os, er ikke jordens undergang, men alligevel VIRKELIGT træls, for at sige det på godt jysk.
Jeg vil ikke kede jer med alle detaljerne om hvad der skal laves nu og hvad der egentlig var planen der skulle bruges energi på, men lad os bare sige at der blev lavet en tvungen omprioritering.

For at det hele skulle falde i hak med de hjælpende hænder der dukker op søndag morgen (stort kys til dem), måtte vi tage natten i brug, for at nå det hele -og for at Kæresten ikke skulle føle sig helt forladt, tog jeg stol, tæppe, the, kaffe til ham og hækletøjet med ud. 
Så blev der hæklet indtil duggen faldt og garnet ikke blev til at have med at gøre mere.


Entreen er ikke mere en 2kvm, så det er altså ikke fordi, jeg er doven, at jeg sidder og hækler, 
men simpelthen fordi der ikke var andet at hjælpe med end, 
at holde ham med selskab og hente sten en gang i mellem


Det er i øvrigt endnu en lille elefant der er gang i. 
Der er mange der har spurgt efter mønster, men jeg har jo bare hæklet dem efter "gefuhle", så der har ikke været noget at dele ud af.
Denne gang prøver jeg dog ihærdigt at skrive ned hvad det er jeg gør. 
Jeg har bare aldrig skrevet en "opskrift" før og hækler sjældent efter en, så det bliver altså rigtig spændende, at se om det er til at finde ud af, det jeg får skrevet.


Overvejer i øvrigt om overskriften ikke skulle have været "Hækling OG kaos".

Fortsat god dag herfra


PS. Der er stadig pladser på Garn til Grænsen arrangementerne!!!

1 kommentar:

  1. Hvor var det pragtfuldt, at få motioneret grinemusklerne over dit skriv!!! Som du er jeg også noget anarkistisk anlagt når det gælder opskrifter, såvel til håndarbejde som til gastronomiske frembringelser!
    Lige nu, har jeg dog sat mig selv på noget af en prøve... jeg er i gang med at strikke en swagger i noget sindsyg lækkert uldgarn: Kauni regnbuegarn EQ. Jeg har for en gangs skyld tegnet og regnet FØR jeg gik i gang ;) og sørme' om ikke jeg skriver ned og laver rettelser af "min opskrift" undervejs... hvad sker der mon lige???
    Jeg glæder mig allerede til at læse mere fra din "pen", jeg kan nemlig ri'ti' godt li' din måde at skrive på!!!

    Solskinshilsner fra Lone

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.