Fordyb dig i:

fredag den 2. december 2011

Doylie Engel DIY

Jeg var et smut i genbrug her forleden af faldt oven en masse lækre hæklede doylies og gardinringe og straks jeg så dem fik jeg en ide til hvordan de kunne blive til nogle fine juleengle og kastede mig så ud i projektet.
-Og sådan blev resultatet.



Jeg brugte som sagt nogle hæklede doylies og gardinringe. 


Jeg foldese doylien to gange og syede den sammen med et stykke garn langs kanten så den dannede et kræmmerhus.


derefter vendte jeg "vrangen" ud ad, så syningen ikke skulle være alt for synlig...
Jeg sørgede så for at nålen med snoren kom ud gennem toppen af kræmmerhuset da den var vendt, så "hovedet" kunne syes på.



Det passede med at gardinringene havde en lille syning hele vejen rundt så den brugte jeg til at sy dem fast til kroppen med.
Jeg syede hovederne fast med tre sting.
Det passede med at hovederne sad fast uden af det kom til at se for tosset ud.


Til sidst satte jeg en snor i toppen af "kysen" på hovedet så der var noget at hange dem i.


Og voila en engel...
God fornøjelse...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.