Fordyb dig i:

lørdag den 31. december 2011

Happy New Year

Så er årets sidste dag i fuld gang og jeg har fundet en lille stille stund til at sidde for mig selv og fundere lidt over hvad der er hændt mig i det sidst års tid -og det er ikke så lidt skulle jeg hilse at sige.

Jeg blev færdig som folkeskolelærer, med fine karaktere -hvis jeg selv skal sige det.
Fik fuldtidsjob som tjener -noget der hurtigt blev for hårdt og for trist for mig. Det var faktiske rigtig træls til sidst, hvis man skal sige det på godt gammeldags jysk, men jeg forsøgte at hænge i , fordi lærer jobbene ikke ligefrem hænger på træerne for tiden og for at slippe for dagpenge karrusellen.
Men så lysnede det, jeg fik et sygevikariat på en skole og selvom det var vanvittigt hårdt, knoklede jeg der ud af i en måned, med fuldtid som tjener og fuldt skema som lærer. Det at komme ud og undervise satte virkelig min situation i relief. Det blev så tydeligt for mig hvor led og ked af det jeg var af at være tjener og derfor sagde jeg op og krydsede så alt hvad jeg ellers kunne krydse, for at jeg hurtigt ville finde et lærer job.
-Og heldet var med mig, må jeg sige. 6 dage efter jeg var blevet arbejdesløs fik jeg tilbudt et barselsvikariat ,som lærer i blandt andet en 1. klasse. Det var en helt vidunderlig følelse at føle at det hele faldt i hak. Wauw!!!
Så nu er der ro på i det nye år. Jeg starter d. 16. januar og jeg glæder mig.
Det nye år skræmmer mig ikke mere, det er derfor med en følelse af ro og forventningens glæde jeg ser frem til i aften og ikke mindst til det nye år.
Hvor kan livet bare være vidunderligt når man tør kaste sig ud i det.

De aller bedste nytårshilsner til jer alle der ude.
Mange knus fra dutterierne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.