Fordyb dig i:

lørdag den 4. februar 2012

DIY, dåse låg...

Jeg har leget lidt med at pynte diverse koncerves dåser med fint papir.
Det er jo altaså ingen sag at smække et stykke papir omkring dåserne, men at lave lågene er en smule, men kun en smule, mere omstændigt.


Jeg starter med at klippe runde låg ud af karftigt karton.
Jeg laver altid en skabelon til de ting jeg laver så jeg ikke skal bruge tid på at måle osv. hver gang jeg skal lave noget.


Jeg limer karton låget på de papir jeg nu engang vil bruge til låget.
Der skal gerne være en god kant af papir hele vejen rundt der kan bukkes omkring låget.


Så klipper jeg "strimler" helt ind til låget.  


Jeg starter med at putte lim på 1/4 af strimlerne af gangen så limen ikke når at tørre op.
Jeg klistre så hveranden strimmel ind af gangen.


Bagefter klistres de sidste på bagsiden af låget, så de overlapper de andre,
det gør at resultatet bliver pænere.


Det bliver jeg bare ved med til låget er dækket.


Jeg pynter så låget og laver et hul i midten til en lille strop, til at løfte låget op i.
Der skal bindes en knude på stroppen inden enderne stikkes gennem hullet, så den ikke glider igennem.
De er stroppen klar til at stikkes i hullet og få bundet en knude på og dåsen er færdig.


Og voila; så er der stabel-venlig opbevaring.



1 kommentar:

  1. De er super fine!
    God ide' med de der låg ;-)
    Tak for din søde kommentar hos mig!

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.