Fordyb dig i:

lørdag den 21. januar 2012

Bæredygtig kreativitet..

Der er meget snak om genbrug og bæredygtighed lige for tiden og jeg er helt med på, at det er den rigtige vej frem. Jeg køber, så vidt udbuddet og økonomien tillader det, økologisk, jeg forsøger at mindske vores mad-spild og jeg prøver at huske at slukke lyset efter mig.
Alt det her er meget fornuftigt, men et sted hvor jeg ligefrem synes det er sjovt at tænke på miljøet er i min lille kreative kælder. Jeg forsøger at genbruge så meget som muligt og undgå alt for meget spild.
En af tingene jeg hygger mig med er at udnytte papirrester

Jeg klipper trekanter til "vimpel-ranker"



 Udstadser små blomster til dekoration af kort.


Og laver cirkler til pynt, guilanter og uroer.

 

Mine små genbrugs bliver så selvfølgelig opbevaret i en gammel dåse, der er blevet vasket og pyntet.
En af de ting jeg især kigger efter, når jeg bevæger mig rundt i blogland, er ideer til hvordan jeg kan bruge de her små rester af alt muligt. Synes det er rigtig sjovt at vride hjernen lidt og tænke i andre baner
Grøn lørdag herfra


1 kommentar:

  1. " Jeg forsøger at genbruge så meget som muligt og undgå alt for meget spild."

    Åh kom i mine arme! Din blog har fået en ny læser :-)

    KH
    Selina fra http://www.stopspildafmad.dk/

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.