Fordyb dig i:

tirsdag den 31. januar 2012

Påtaget patina.

Jeg kan godt lide at sidde og hygge med papir. Lave kort eller pynte et eller andet.
Men jeg synes tit det kan komme til at se lidt, hmm... for nyt ud, når man sidder og laver sådan noget. Kanterne bliver lidt for skarpe og lige, det kan godt se lidt for hjemmelavet ud, på den ikke så fede måde.
Men et lille fif, til at give sit papir lidt patina, er lige at farve kanterne med farvekridt.

Jeg bruger en brun Filia farve til at bløde kanterne op. Her på billedet har jeg kun gjort det på den øverste kant, så man kan se hvad det er det gør ved papiret.


Jeg tilføjer lidt sort oven på det brune
hvis jeg også gerne vil have at papiret skal se lidt "beskidt" ud.


Når jeg farver kanterne variere det lidt om jeg bruget spidsen,
bagenden eller den lange side af farvekridtet, men jeg synes at det er det letteste at bruge den lange side -og så ikke være bange for at komme til at farve ind på papiret.



God tirsdag herfra...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.