Fordyb dig i:

fredag den 16. marts 2012

Hækleråd anyone?

Jeg er kommet rigtig i gang med at hækle igen, men erfaring er ikke det jeg har mest af, 
så jeg prøver mig lidt frem.
Jeg prøver at hækle en "skjuler" til min vandkaraffel 
og synes faktisk det skrider ret godt frem.

Jeg kan godt lide farverne, der dog ikke kommer helt til deres ret her på billedet.


Jeg tænker bare lidt at der bliver en forfærdelig masse ender at sy ind.
Kan det passe at man skal klippe garnet hver gang man skal skifte farve, eller er der en smartere måde, jeg bare ikke har gennemskuet?


"Skjuleren" skulle gerne bliver dobbelt så stor som den er her på billedet, men jeg er allerede ved at blive træt af at sy ender ind, før jeg overhovedet er gået i gang, så jeg håber at der er et eller andet hækle-geni der slå et smut forbi og giver mig et godt råd


Det var alt herfra, håber på at få lidt viden hældt i hovedet.
Fortsat god dag...

3 kommentarer:

  1. Måske du skulle hækle enderne med ind arbejdet ? Forsent nu ;)

    SvarSlet
  2. du kan eventuelt hækle enderne ind hvis du klipper garnet over, hvilket gøres ved at du lægger din garnende langs kanten af dit hækletøj og de kommende masker dækker så over enderne ca. 7 masker for hver ende. du kan også, når det ikke er længere mellem striberne blot skifte garnet uden at klippedet så kommer der en lille synlig garnstump på bagsiden at hækletøjet, du vil så have 3 farver garn at holde styr på men det giver mindre heftning.
    rigtig god fornøjelse
    knus Ida

    SvarSlet
  3. Åh tusinde tak begge to.
    Hvor er det bare dejlig at nogen tager sig tid til at hjælpe en...
    Selvom det er for sent nu, så har jeg i hvert fald lært noget til næste gang ;o)
    Kan godt lide ideen med at lade garnet være, og så hæfte lidt mindre...
    Men nu der er ikke andet for end at finde nålen frem og sy dem ind.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når nogen skriver og sætter pris på din kommentar.
Mange tak.